Articoli

Photo of the opening performance of the Prodart exhibition at Fabra i Coats - Centre d'Art Contemporani. Barcelona, 2018.

  

This is a dance and sculpture collaboration featuring the talents of Lili Lenfant (dancer), Leo Cheverney (musician), and Claudia Sarah Cerri (dj).

Within this artistic venture, dancer Lili Lenfant engages with fabric objects specifically crafted for the dance. These objects, inspired by soft, organic forms, delicately interact with the human body, initiating a profound dialogue.

This performance unveils a powerful symbiotic relationship between the dancer's body and the inanimate objects. A seamless interplay of diverse and intentionally ambiguous images unfolds, establishing a unique connection of mutual imitation between the fluidity of the moving body and the artfully manipulated objects.

The overarching objective is to foster empathy between the dancer and the objects, blurring the lines until the body seamlessly melds with the art, transforming into yet another expressive element.

 

To watch the full video of the performance, follow this link: 

https://youtu.be/wdxVj6I9J3U?si=WI6SqVLFtMwWGDUh

 

The performance has been presented at:

Festival Perpetracions 2018, Centre Civic Sant Marti, Barcelona, Spain.

Centre de Arte Contemporanea Fabra i Coats.

Al Ras Petit Festival 2018, Konvent 0, Berga, Spain.

La Merce, Museu de les Ciències Naturals de Barcelona, Spain.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En 2018 presento la performance Simbiosi, en la que una bailarina interactúa con los objetos escultóricos. La documentación video de la acción se presenta en el CD anexo a este dossier.

 

A través de la danza las posibilidades orgánicas contenidas en los objetos se manifiestan en un lento proceso de transformación generado por la acción de la bailarina. Los objetos con sus formas blandas y orgánicas, interactúan con el cuerpo humano creando un dialogo dirigido a través del movimiento.

La acción de la bailarina queda casi oculta: no se busca el virtuosismo, más bien una relación de imitación reciproca entre el cuerpo en movimiento y los objetos manipulados. Se busca desarrollar una empatía entre la bailarina y los objetos, una transfiguración de ella en un objeto más.

En el desarrollo de la danza se revela una fuerte relación simbiótica entre el cuerpo y los objetos, en un continuo alternarse de imágenes distintas y deliberadamente indefinidas. No se quiere generar una lectura cerrada de la obra, tratamos de evitar la narración y utilizamos el color como un recurso expresivo y escenográfico a la vez.  

La música y la interacción entre músico y bailarina, son elementos fundamentales de la acción: juntos desarrollan la acción basándose en la observación reciproca y la improvisación.